Błotniki na rowerze, a dokładnie to nad oponami, obecne są zawsze. Chociaż można spotkać się z opinią – w szczególności wśród rowerzystów wyczynowych – iż jest to element zbędny, który obciąża całą konstrukcję roweru. Niezależnie od tej opinii, warto jednak dowiedzieć się, z jakimi rodzajami błotników ma się w obecnych czasach do czynienia.
Błotniki pełne
Błotniki rowerowe można podzielić na kilka grup. Pierwsza – zakres poszycia. I dlatego można powiedzieć o tym, że pierwsza grupa błotników to modele pełne, czyli te sięgające nawet do połowy koła. Najczęściej można spotkać się z nimi w rowerach miejskich, trekkingowych, rowerach MTB, szosowych. Tam, tak długie błotniki, żadnym rowerzystom nie będą sprawiać żadnego problemu.
Błotniki niepełne
Druga grupa błotników – niepełna – charakteryzuje się zdecydowanie krótszą konstrukcją. To te modele, które dedykowane są do rowerów MTB, crossowych, a także szosowych. Lekka waga jest plusem, ale nie można zapomnieć o tym, że nie zapewniają one tak mocnej ochrony podczas jazdy. Dlatego też dedykowane są one w głównej mierze do jazdy sportowej.
Warto samodzielnie zastanowić się nad tym, jakiej ochrony dokładnie spodziewa się podczas jazdy na rowerze. Jeśli szukamy czegoś z górnej półki, warto sprawdzić ofertę sklepu GoRide, gdzie błotniki rowerowe zamówimy online.